El concurs de mèrits és el primer dels processos d’estabilització que es convoquen amb
l’objectiu de reduir la taxa de temporalitat en el conjunt de les administracions públiques, tal
com estableix la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la
temporalitat en l’ocupació pública.
“Aquests dies s’està resolent el concurs excepcional de mèrits (estabilització de plantilles) per
l’ingrés a la funció pública docent, convocat pel departament d’Educació. Resolució
EDU/2563/2022 de 16 d’agost
A finals de desembre passat, s’ha fet publica la llista de persones (admeses i excloses) del
procés d’estabilització mitjançant el concurs de mèrits. Aquesta llista estarà exposada des del
31 de gener al 31 de desembre d’aquest any.
Hi ha en joc més de 10.000 places per cobrir entre E. Infantil, E. Primària i E. Secundaria.
Companys i companyes que han optat al concurs de mèrits ens expliquen que s’hi han
presentat molts mestres d’altres comunitats autònomes d’Espanya. Fins aquí, cap problema.
El que denuncien aquestes mestres es que, essent un dels requisits per meritar el de tenir el
nivell C1 de català, en cap moment cal demostrar el coneixement d’aquesta llengua.
Aquests candidats, que provenen d’altres comunitats autònomes i que passaran directament a
formar part del cos de funcionaris de Catalunya, el Departament d’ensenyament en cap cas ha
contemplat fer-los una entrevista on demostrin la seva vàlua professional en la llengua del
nostre sistema educatiu, que és el català, no només a nivell de comprensió sinó també a nivell
escrit i parlat.
Al meu entendre, les persones que opten al concurs de mèrits i no han estudiat a Catalunya
haurien de passar les oposicions ordinàries, com la resta de docents que han estat exclosos del
concurs de mèrits i així sí que podrien demostrar la seva idoneïtat com a educadors i la de tenir
la capacitació, a nivell d’idioma, per poder exercir a les nostres escoles.
Veient aquest panorama em sumo a les queixes que han fet els docents al Departament
d’Educació, als Sindicats, etc…sense obtenir-ne cap resultat. Ara que el nostre govern es vanta
de protegir més que mai el català, la descoberta d’aquesta situació tan anòmala en el món de
la docència, la trobo gravíssima!!! Si el meu escrit pot fer d’altaveu per denunciar-ho ja em
donaré per satisfeta.”
Rosa Bover
Mestra