Quan en una escola o institut es denuncia els mestres, sigui pels motius que sigui, el centre educatiu és també acusat i es posen les bases per enfonsar-lo. Els directament perjudicats són l’alumnat, les famílies i tots els professionals que hi treballen.
La majoria de mestres i professors necessiten un clima favorable i de confiança i col·laboració per treballar de manera gratificant i efectiva. Quan en una escola o institut hi ha problemes difícils de solucionar els mestres procuren de treballar-hi poc temps, se’n van de seguida que la seva situació laboral els ho permet. Aquest fet crea un clima de transitorietat que no permet la creació d’un equip professional estable. Aquests centres sovint tenen mala premsa, perden alumnat i acaben marginalitzats o tancats.
En aquests moments d’atacs indiscriminats i sense cap fonament a les institucions educatives catalanes cal que les defensem des de fora, manifestant a la premsa i al carrer el nostre rebuig, i des de dintre mostrant el suport dels consells escolars de cada centre a tots els treballadors acusats injustament.
Així ho han entès a l’Institut de Sant Andreu de la Barca on el suport que la comunitat educativa de l’Institut a donat als professors acusats ha estat ben clar. Només d’aquesta manera es poden fer visibles els objectius polítics, no pas educatius, que hi ha darrere les denúncies.
Teresa Calveras
HGxInd